SIRIM: Waktu Sebenar Di Malaysia

15 Mac 2010


Satu lagi perkongsian yg barangkali membawa manfaat kepada korang. Hehe. Aku kasik jam. Amik sorang satu. Jangan berebut-berebut.

Aku pun dah mula start pos perkara2 yg tak berkaitan dengan hal ehwal hidup aku. Yer ar. Tak kan nak citer pasal diri sendirik jer. Kalau aku nie artis ker, mau setiap saat aku update. Tak der ar. Ader mood nak citer pasal diri sendiri maka kiter citer pasal diri sendirik. Kalau tak der mood, maka tulis pasal lain. Klu tak turun ar rating blog nie. Hehe.

Aper yg korang nampak diatas merupakan waktu sebenar di negara kita mengikut kaedah kira-kira aku pun tak tau nak ckp macammaner. Tapi berkaitan dengan latitud longitud lar. Maka waktu yg dihasilkan adalah tepat bagi rakyat Malaysia utk mengikutinya.

Masa adalah penting bagi kiter supaya semua yg dijalankan berada atas platform paling baik dan lancar. Kata kita menuju arah Malaysia negara maju.

Kalau korang marah ngan punch card kat ofis korang tue cepat dari jam sirim nie, maka korang boleh lah membuat langkah2 seterusnya bagi mendapatkan hak korang. Hehe. Klu hal2 gini korang nak jer buat.

Yer lar. Klu tgk kat umah aku misalnyer, jam kat ruang tamu kol 8.15pm, kat bilik 8.10pm, decoder astro 8.12pm, jam tangan tak kira lagi tue. Hehe. Jadik maner nak tau yg lebih tepat? Mgkin ini lah penyesaiannyer.

Jangan salahkan aku kalau waktu berbuka tak match. Tanyer mereka yg mereka mengeluarkan waktu tue yg mereka ikut tak standard sirim nie. Banyak sangat mereka daa.

Jadik gunakanlah dengan sebaik mungkin. Repair2 ar jam sekitar anda. Selamat menggunakan masa.


p/s: elakkan diri terikat dengan masa..

Anda dijemput untuk melayari laman-laman di bawah. Laman-laman ini merupakan pautan dari laman perkongsian artikel Apesal.com. Semoga dapat menambahkan pembacaan anda.

3 ulasan:

ewanrani berkata...

wah...waktu betul malaysia ka...bagus gak ek...nie baru waktu rasmi...hehe

entries terhangat>>>Maharaja Lawak Minggu 5 : jozan terbaik

sAzUwI berkata...

@ewanrani: sistem nie dikendalikan oleh sirim.. mmg tepat kalau diikutkan..

Tanpa Nama berkata...

Ianya berdasarkan jam atom..

Catat Ulasan

Komen anda sangat bermakna. Elakkan komen menggunakan Anonymous. Anda bebas memberi komen walaupun dengan nama samaran. Terima Kasih.

Copyright © 2010 Anjung Sazuwi | Free Blogger Templates by Splashy Templates | Layout by Atomic Website Templates